ПОЛОЖЕННЯ
про відділ культури і туризму Котелевської
районної державної адміністрації.
1. Відділ культури і туризму Котелевської районної державної адміністрації (далі - відділ), утворюється головою районної державної адміністрації, входить до її складу і в межах району забезпечує виконання покладених на нього завдань.
2. Відділ підпорядкований голові райдержадміністрації, а також підзвітний і підконтрольний управлінню культури та відділу з питань туризму і курортів Полтавської обласної державної адміністрації.
3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства культури та Міністерства інфраструктури, розпорядженнями голів обласної та районної держадміністрацій, наказами начальників управління культури та відділу з питань туризму і курортів обласної державної адміністрації, а також цим положенням.
4. Основним завданням відділу є забезпечення реалізації на території району державної політики у сфері культури та туризму, охорони культурної спадщини, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин.
1) у сфері культури:
забезпечує вільний розвиток культурно-мистецьких процесів, доступність усіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина України;
сприяє загальнонаціональній культурній консолідації суспільства, формуванню цілісного культурно-інформаційного простору, захисту та просуванню високоякісного різноманітного національного культурного продукту;
сприяє відродженню та розвитку традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності національних меншин;
сприяє збереженню культурної спадщини;
сприяє захисту прав творчих працівників та їх спілок, соціальному захисту працівників підприємств, установ та організацій у сфері культури;
створює умови:
для розвитку соціальної інфраструктури у сфері культури та мистецтв, підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення такої інфраструктури;
розвитку усіх видів професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, а також для організації культурного дозвілля населення, здобутку спеціальної освіти у сфері культури і мистецтва;
формуванню репертуару театрів, кінотеатрів, кіно- і відеоустановок, концертних організацій і мистецьких колективів, комплектуванню та оновленню фондів музеїв, картинних галерей, бібліотек, організації виставок, розповсюдженню кращих зразків національного кіномистецтва, відродженню та розвитку народних художніх промислів, збереженню культурної спадщини;
захисту прав споживачів національного культурного продукту;
централізованого комплектування та використання бібліотечних фондів;
діяльності творчих спілок, національно-культурних товариств, громадських організацій, що функціонують у сфері культури та мистецтв;
збереження і відтворення традиційного характеру середовища історичних ареалів населених місць;
фіксації зразків національної нематеріальної культурної спадщини.
Формує та подає в установленому порядку пропозиції щодо :
визнання осередків народних художніх промислів, що потребують особливої охорони, заповідними територіями народних художніх промислів;
відзначення працівників підприємств, установ та організацій у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини; вивезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України державними нагородами і відомчими відзнаками, застосування інших форм заохочення;
занесення музейних предметів Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання.
надає організаційно-методичну допомогу та координує діяльність підприємств, установ та організацій у сфері культури та мистецтв, охорони культурної спадщини; вивезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України, незалежно від форм власності;
здійснює контроль за збереженням і переміщенням культурних цінностей, включених до Державного реєстру національного культурного надбання, Музейного фонду;
веде облік музеїв, утворених у складі підприємств, установ та організацій, навчальних закладів;
збирає та обробляє статистичні дані у сфері культури та мистецтв, охорони культурної спадщини; державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України;
може виконувати функції замовника, укладати з цією метою контракти про виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об'єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини;
проводить заходи щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників у сфері культури та мистецтв, охорони культурної спадщини; державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України;
проводить фестивалі, конкурси, огляди професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, виставок народних художніх промислів та інших заходів у сфері культури, охорони культурної спадщини, а також міжетнічних та міжконфесійних стосунків та мовної політики.
2) у сфері охорони культурної спадщини:
забезпечує виконання Закону України «Про охорону культурної спадщини», інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на території району;
подає пропозиції органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, внесення змін до нього та про занесення відповідної території до Списку історичних населених місць України;
забезпечує юридичним і фізичним особам доступ до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам'яток України, а також надання інформації щодо програм та проектів будь-яких змін у зонах охорони пам'яток та в історичних ареалах населених місць;
забезпечує дотримання режиму використання пам'яток місцевого значення, їх територій, зон охорони;
забезпечує захист об'єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження;
організовує розроблення відповідних програм охорони культурної спадщини;
надає висновки щодо відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам'ятках місцевого значення, історико-культурних заповідних територіях та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на стані об'єктів культурної спадщини;
організовує відповідні охоронні заходи щодо пам'яток місцевого значення та їх територій у разі виникнення загрози їх пошкодження або руйнування внаслідок дії природних факторів чи проведення будь-яких робіт;
готує проекти розпоряджень та приписів щодо охорони пам'яток місцевого значення, припинення робіт на цих пам'ятках, їх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини;
готує висновки щодо відчуження або передачі пам'яток місцевого значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління;
укладає охоронні договори на пам'ятки в межах повноважень, делегованих органом охорони культурної спадщини вищого рівня відповідно до закону;
готує пропозиції та проекти розпоряджень щодо проведення робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування об'єктів культурної спадщини, відповідного використання пам'яток та подання їх на розгляд райдержадміністрації;
популяризує справи охорони культурної спадщини на території району, організовує науково-методичну, експозиційно-виставкову та видавничу діяльності у цій сфері;
виконує функції замовника, укладає з цією метою контракти на виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об'єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини;
погоджує проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок відповідно до вимог Земельного кодексу України ;
інформує органи охорони культурної спадщини вищого рівня про пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам'яток, що знаходяться на їх території;
бере участь в організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників у сфері охорони культурної спадщини;
організовує дослідження обєктів культурної спадщини, які потребують рятівних робіт;
забезпечує підготовку щорічного звіту про реалізацію державну політику у сфері охорони культурної спадщини та громадськістю про стан збереження об'єктів культурної спадщини;
3) у сфері туризму:
здійснює виконавчі та організаційно-розпорядчі функції щодо організації і розвитку курортно-рекреаційної сфери і туризму;
розробляє проекти районних програм розвитку туризму і подає їх для затвердження районній раді;
вживає заходів щодо виконання районних та регіональних програм розвитку туризму;
сприяє туристичній діяльності у районі і створенню сучасної туристичної інфраструктури;
розробляє і впроваджує заходи для захисту місцевих туристичних ресурсів;
видає дозволи на право здійснення туристичного супроводу;
аналізує ринок туристичних послуг у межах району, представляє необхід ні відомості про розвиток туризму в районі;
здійснює соціальну рекламу туристичних ресурсів, може утворювати відповідні інформаційні центри;
сприяє дитячому та молодіжному туризму;
бере участь у підготовці, перепідготовці і підвищенні кваліфікації кадрів у галузі туристичної діяльності, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету;
надає суб'єктам туристичної діяльності методичну і консультативну допомогу щодо організації їх діяльності;
залучає підприємства, установи і організації, розташовані на території району, до розв'язання проблем розвитку місцевого туризму;
подає пропозиції стосовно включення заходів розвитку туризму до регіональних програм ;
вносить у встановленому порядку до центрального органу виконавчої влади в галузі туризму пропозиції про анулювання відповідної ліцензії;
здійснює іншу діяльність у галузі туризму відповідно до законодавства.
4) у сфері міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин:
створює умови для:
задоволення національно-культурних потреб корінних народів і національних меншин, а також потреб у літературі, мистецтві;
розвитку національно-культурних об'єднань та інших громадських організацій національних меншин, національно-культурних традицій;
забезпечення доступу населення до надбань культури, писемності, традицій і звичаїв корінних народів та національних меншин;
спиряє проведенню благодійних акцій, інших заходів, спрямованих на розвиток етнічної самобутності національних меншин;
сприяє налагодженню взаєморозуміння між релігійними організаціями різних віросповідань та конфесій, вирішення спірних міжцерковних питань, проведення богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та процесій;
веде облік( реєстр) релігійних організацій, що діють у райоі, та куольтових будівель і приміщен, пристосованих під молитовні, що належать релігійним організаціям та/або використовуються ними.
5) у сфері державної мовної політики:
сприяє забезпеченню функціонування української мови у суспільному житті;
забезпечує участь у реалізації проектів та програм у сфері державної мовної політики;
сприяє задоволенню мовних і культурних потреб закордонних українців;
5. Відділ відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінрегіонбуду, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
3) надає адміністративні послуги;
3) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;
4) аналізує стан та тенденції соціально-економічного розвитку у відповідній галузі у межах району та вживає заходів до усунення недоліків;
5) вносить пропозиції щодо проекту місцевого бюджету;
6) розробляє проекти розпоряджень голови районної держадміністрації, у визначених законом випадках – проекти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;
7) бере участь у межах компетенції у погодженні проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
8) бере участь у межах компетенції у розробленні проектів розпоряджень голови районної держадміністрації, проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
9) бере участь у підготовці звітів голови районної держадміністрації для їх розгляду на сесії районної ради;
10) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові районної держадміністрації;
11) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
12) готує (бере участь у підготовці) проектів угод, договорів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
13) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
14) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів обласної, районної, селищної та сільських рад;
15) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є відділ;
16) інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
17) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;
18) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
19) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
20) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
21) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
22) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
23) забезпечує захист персональних даних;
24) здійснює інші передбачені законом повноваження.
6. Відділ для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів районної держадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, а від місцевих органів державної статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів районної держадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об'єднань (за згодою);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи районної держадміністрації з питань містобудування, архітектури житлово-комунального господарства та будівництва;
4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами.
5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до компетенції відділу.
7. Відділ в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом районної держадміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами, іншими центральними органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
8. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою районної держадміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з обласною державною адміністрацією в установленому законодавством порядку.
9. Начальник відділу:
1) здійснює керівництво структурним підрозділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у відділі;
2) подає на затвердження голові районної держадміністрації положення про відділ;
3) затверджує посадові інструкції працівників відділу та розподіляє обов'язки між ними;
4) планує роботу відділу, вносить пропозиції щодо формування планів роботи районної держадміністрації;
5) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи відділу;
6) звітує перед головою районної держадміністрації про виконання покладених на відділ завдань та затверджених планів роботи;
7) може входити до складу колегії районної держадміністрації;
8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції відділу, та розробляє проекти відповідних рішень;
9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
10) представляє інтереси відділу у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами районної держадміністрації, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями — за дорученням керівництва районної держадміністрації;
11) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.
Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в районному управлінні юстиції;
12) здійснює добір кадрів;
13) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців відділу;
14) подає голові районної держадміністрації пропозиції щодо:
призначення на посаду та звільнення з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців відділу, присвоєння їм рангів державних службовців, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
прийняття на роботу та звільнення з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників структурного підрозділу, які не є державними службовцями, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
15) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень відділу;
16) забезпечує дотримання працівниками відділу правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
17) здійснює інші повноваження, визначені законодавством.
10. Накази начальника відділу, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів влади, можуть бути скасовані головою районної держадміністрації або начальниками управління культури та відділу з питань туризму і курортів обласної державної адміністрації.
11. Начальник відділу може мати заступника, який призначається на посаду та звільняється з посади головою районної державної адміністрації за поданням начальника відділу.
12. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників відділу визначає голова місцевої держадміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
13. Штатний розпис та кошторис відділу затверджує голова райдержадміністрації за пропозицією начальника відділу відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28. 02.2002 № 228 .
14. Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.
Керівник апарату райдержадміністрації О.М. Бойко