ПОЛОЖЕННЯ

про відділ культури і туризму Котелевської

районної державної адміністрації.

 

1. Відділ культури і туризму Котелевської районної державної адміністрації (далі - відділ), утворюється головою районної державної адміністрації, входить до її складу і в межах району забезпечує виконання по­кладених на нього завдань.

   2. Відділ підпорядкований голові райдержадміністрації, а також підзвітний і підконтрольний управлінню культури та відділу з питань туризму і курортів Полтавської обласної державної адміністрації.

3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами  України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства культури та Міністерства інфраструктури, розпорядженнями голів обласної та районної держадміністрацій, наказами начальників управління культури та відділу з питань туризму і курортів обласної державної адміністра­ції, а також цим положенням.

4. Основним завданням відділу є забезпечення реалізації на території ра­й­ону державної політики у сфері культури та туризму, охорони культурної  спадщини, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та за­хисту прав національних меншин.

 

1) у сфері культури:

забезпечує вільний розвиток культурно-мистецьких процесів, доступність усіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина України;

сприяє загальнонаціональній культурній консолідації суспільства, форму­ванню цілісного культурно-інформаційного простору, захисту та просуванню високоякісного різноманітного національного культурного продукту;

сприяє відродженню та розвитку традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності національних меншин;

сприяє збереженню культурної спадщини;

сприяє захисту прав творчих працівників та їх спілок, соціальному захи­сту працівників підприємств, установ та організацій у сфері культури;

створює умови:

для розвитку соціальної інфраструктури у сфері культури та мистецтв, підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення такої інфраструктури;

розвитку усіх видів професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, а також для організації культурного дозвілля населення, здобутку спеціальної освіти у сфері культури і мистецтва;

 формуванню репертуару театрів, кінотеатрів, кіно- і відеоуста­новок, концертних організацій і мистецьких колективів, комплектуванню та оновленню фондів музеїв, картинних галерей, бібліотек, організації виставок, розповсюдженню кращих зразків національного кіномистецтва, відродженню та розвитку народних художніх промислів, збереженню культурної спадщини;

захисту прав споживачів національного культурного продукту;

централізованого комплектування та використання бібліотечних фондів;

діяльності творчих спілок, національно-культурних товариств, громадських організацій, що функціонують у сфері культури та мистецтв;

збереження і відтворення традиційного характеру середовища історичних ареалів населених місць;

фіксації зразків національної нематеріальної культурної спадщини.

Формує та подає в установленому порядку пропозиції щодо :

визнання осередків народних художніх промислів, що потребують особливої охорони, заповідними територіями народних художніх промислів;

відзначення працівників підприємств, установ та організацій у сферах ку­льтури та мистецтв, охорони культурної спадщини; вивезення і повернення ку­льтурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України державними нагородами і відомчими відзнаками, застосування інших форм заохочення;

занесення музейних предметів Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання.

надає організаційно-методичну допомогу та координує діяльність підпри­ємств, установ та організацій у сфері культури та мистецтв, охорони культурної спадщини; вивезення і повернення культурних цінностей, державної мовної по­літики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних мен­шин України, незалежно від форм власності;

здійснює контроль за збереженням і переміщенням культурних цінностей, включених до Державного реєстру національного культурного над­бання, Музейного фонду;

веде облік музеїв, утворених у складі підприємств, установ та організацій, навчальних закладів;

збирає та обробляє статистичні дані у сфері культури та мистецтв, охо­рони культурної спадщини; державної мовної політики, міжнаціональних від­носин, релігії та захисту прав національних меншин України;

може виконувати функції замовника, укладати з цією метою контракти про виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфі­кацію, ремонт, пристосування об'єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини;

проводить заходи щодо підготовки, перепідготовки та підвищення квалі­фікації працівників у сфері культури та мистецтв, охорони культурної спад­щини; державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України;

проводить фестивалі, конкурси, огляди професійного та аматорського ми­стецтва, художньої творчості, виставок народних художніх промислів та інших заходів у сфері культури, охорони культурної спадщини, а також міжетнічних та міжконфесійних стосунків та мовної політики.

 

2) у сфері охорони культурної спадщини:

   забезпечує виконання Закону України «Про охорону культурної спад­щини», інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на території району;

   подає пропозиції органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, внесення змін до нього та про занесення відповідної терито­рії до Списку історичних населених місць України;

   забезпечує юридичним і фізичним особам доступ до інформації, що міс­титься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам'яток України, а також надання інформації щодо програм та проектів будь-яких змін у зонах охорони пам'яток та в історичних ареалах населених місць;

   забезпечує дотримання режиму використання пам'яток місцевого зна­чення, їх територій, зон охорони;

   забезпечує захист об'єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження;

   організовує розроблення відповідних програм охорони культурної спад­щини;

   надає висновки щодо відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам'ятках місцевого значення, історико-культурних заповідних терито­ріях та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в істо­ричних ареалах населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на стані об'єктів культурної спадщини;

   організовує відповідні охоронні заходи щодо пам'яток місцевого зна­чення та їх територій у разі виникнення загрози їх пошкодження або руйну­вання внаслідок дії природних факторів чи проведення будь-яких робіт;

   готує проекти розпоряджень та приписів щодо охорони пам'яток місце­вого значення, припинення робіт на цих пам'ятках, їх територіях та в зонах  охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або пого­д­жених з відповідним органом охорони культурної спадщини;

   готує висновки щодо відчуження або передачі пам'яток місцевого зна­чення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у воло­діння, користування або управління;

   укладає охоронні договори на пам'ятки в межах повноважень, делегова­них органом охорони  культурної спадщини вищого рівня відповідно до закону;

   готує пропозиції та проекти розпоряджень щодо проведення робіт з консе­рвації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування об'єктів культурної спадщини, відповідного використання пам'яток та подання їх на розгляд райдержадміністрації;

   популяризує справи охорони культурної спадщини на території району, організовує науково-методичну, експозиційно-виставкову та видавничу діяль­ності у цій сфері;

   виконує функції замовника, укладає з цією метою контракти на вияв­лення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ре­монт, пристосування об'єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охо­рони культурної спадщини;

   погоджує проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок відпо­відно до вимог Земельного кодексу України ;

   інформує органи охорони культурної спадщини вищого рівня про пош­ко­дження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйну­вання пам'яток, що знаходяться на їх території;

   бере участь в організації підготовки, перепідготовки та підвищення квалі­фікації працівників у сфері охорони культурної спадщини;

   організовує дослідження обєктів культурної спадщини, які потребують рятівних робіт;

   забезпечує підготовку щорічного звіту про реалізацію державну полі­тику у сфері охорони культурної спадщини та громадськістю про стан збере­ження об'єктів культурної спадщини;

 

         3) у сфері туризму:

здійснює виконавчі та організаційно-розпорядчі функції щодо організації і розвитку курортно-рекреаційної сфери і туризму;

розробляє проекти районних програм розвитку туризму і подає їх для за­твердження районній раді;

вживає заходів щодо виконання районних та регіональних програм роз­витку туризму;

сприяє туристичній діяльності у районі і створенню сучасної туристичної інфраструктури;

розробляє і впроваджує заходи для захисту місцевих туристичних ресурсів;

видає дозволи на право здійснення туристичного супроводу;

аналізує ринок туристичних послуг у межах району, представляє  необхід ні відомості про розвиток туризму в районі;

здійснює соціальну рекламу туристичних ресурсів, може утворювати відповідні інформаційні центри;

сприяє дитячому та молодіжному туризму;

бере участь у підготовці, перепідготовці і підвищенні кваліфікації кадрів у галузі туристичної діяльності, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету;

надає суб'єктам туристичної діяльності методичну і консультативну до­помогу щодо організації їх діяльності;

залучає підприємства, установи і організації, розташовані на території району, до розв'язання проблем розвитку місцевого туризму;

подає пропозиції стосовно включення заходів розвитку туризму до регіональних програм ;

вносить у встановленому порядку до центрального органу виконавчої влади в галузі туризму пропозиції про анулювання відповідної ліцензії;

здійснює іншу діяльність у галузі туризму відповідно до законодав­ства.

 

4) у сфері міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національ­них меншин:

створює умови для:

задоволення національно-культурних потреб корінних народів і націона­льних меншин, а також потреб у літературі, мистецтві;

розвитку національно-культурних об'єднань та інших громадських орга­нізацій національних меншин, національно-культурних традицій;

забезпечення доступу населення до надбань культури, писемності, тради­цій і звичаїв корінних народів та національних меншин;

спиряє проведенню благодійних акцій, інших заходів, спрямованих на розвиток етнічної самобутності національних меншин;

сприяє налагодженню взаєморозуміння між релігійними організаціями різних ві­росповідань та конфесій, вирішення спірних міжцерковних питань, проведення богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та процесій;

веде облік( реєстр) релігійних організацій, що діють у райоі, та куольтових будівель і приміщен, пристосованих під молитовні, що належать релігійним організаціям та/або використовуються ними.

 5) у сфері державної мовної політики:

сприяє забезпеченню функціонування української мови у суспільному житті;

забезпечує участь у реалізації проектів та програм у сфері державної мовної політики;

   сприяє задоволенню мовних і культурних потреб закордонних україн­ців;

                

5. Відділ відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінрегіонбуду, інших централь­них органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) надає адміністративні послуги;

3) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, уста­новами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повно­важень;

4) аналізує стан та тенденції соціально-економічного розвитку у відповід­ній галузі у межах району та вживає заходів до усунення недоліків;

   5) вносить пропозиції щодо проекту місцевого бюджету;

   6) розробляє  проекти розпоряджень голови районної держадміністрації, у визначених законом випадках – проекти  нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;

   7) бере участь у межах компетенції у погодженні проектів нормативно-пра­вових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

   8) бере участь у межах компетенції у розробленні проектів розпоряджень голови районної держадміністрації, проектів нормативно-правових актів, го­ловними розробниками яких є інші структурні підрозділи;

   9) бере участь у підготовці звітів голови районної держадміністрації для їх розгляду на сесії районної ради;

   10) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові районної держадміністрації;

   11) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

   12) готує (бере участь у підготовці) проектів угод, договорів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

   13) розглядає в установленому законодавством порядку звернення грома­дян;

   14) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів  обласної, районної, селищної та сільських  рад;

   15) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої  є відділ;

   16) інформує населення про стан здійснення визначених законом повнова­жень;

   17) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допо­могу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;

   18) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самовряду­вання;

   19) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог за­конодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

   20) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та викори­стання архівних документів;

   21) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

   22) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних тру­дових спорів (конфліктів);

   23) забезпечує захист персональних даних;

   24) здійснює інші передбачені законом повноваження.

  

    6. Відділ для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:

1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших струк­турних підрозділів районної держадміністрації, органів місцевого самовряду­вання, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, а від місцевих органів державної статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

          2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих пи­тань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів районної держадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об'єднань (за згодою);

      3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення ро­боти  районної держадміністрації з питань містобудування, архітектури жит­лово-комунального господарства та будівництва;

      4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами.

      5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до компетенції відділу.

   7. Відділ в установленому законодавством порядку та у межах повнова­жень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом районної держадміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними орга­нами,  іншими центральними органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для про­вадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покла­дених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

      8. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою районної держадміністрації згідно із законодавством про дер­жавну службу за погодженням з обласною державною адміністрацією в уста­новленому законодавством порядку.

      9. Начальник відділу:

   1) здійснює керівництво структурним підрозділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє ство­ренню належних умов праці у відділі;

   2) подає на затвердження голові районної держадміністрації положення про відділ;

   3) затверджує посадові інструкції працівників відділу та розподіляє обов'язки між ними;

   4) планує роботу відділу, вносить пропозиції щодо формування планів роботи районної держадміністрації;

   5) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи відділу;

   6) звітує перед головою районної держадміністрації про виконання покла­дених на відділ завдань та затверджених планів роботи;

   7) може входити до складу колегії районної держадміністрації;

   8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що нале­жать до компетенції відділу, та розробляє проекти відповідних рішень;

   9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;

    10) представляє інтереси відділу у взаємовідносинах з іншими структур­ними підрозділами районної держадміністрації, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями — за дорученням керівництва  районної держадміністрації;

   11) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.

   Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в районному управлінні юстиції;

   12) здійснює добір кадрів;

   13) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців відділу;

   14) подає голові районної держадміністрації пропозиції щодо:

   призначення на посаду та звільнення з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців відділу, присвоєння їм рангів державних службовців, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

   прийняття на роботу та звільнення з роботи у порядку, передбаченому зако­нодавством про працю, працівників структурного підрозділу, які не є дер­жавними службовцями, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

   15) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повно­важень відділу;

   16) забезпечує дотримання працівниками відділу правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

   17) здійснює інші повноваження, визначені законодавством.

 

10. Накази начальника відділу, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів влади, можуть бути скасовані головою районної держадміністрації або начальниками управління культури та відділу з питань туризму і курортів обласної державної адміністрації.

11. Начальник відділу може мати заступника, який призначається на по­саду та звільняється з посади головою районної державної адміністрації за по­данням начальника відділу.

12. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників відділу визначає голова місцевої держадміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.

13. Штатний розпис та кошторис відділу затверджує голова                     райдержадміністрації за пропозицією начальника відділу відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28. 02.2002 № 228 .

14. Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний ба­ланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

 

 

Керівник апарату райдержадміністрації                                  О.М. Бойко